آیا میتوان با مدرک دیپلم از دانشگاه های معتبر دنیا پذیرش گرفت؟

پذیرش با مدرک دیپلم

آیا میتوان با مدرک دیپلم از دانشگاه های معتبر دنیا پذیرش گرفت؟

پذیرش با مدرک دیپلم

امروزه با توجه به رقابتی تر شدن آموزش و تحصیل علم (که دلیلش میتواند ارتقای سطح فرهنگی جامعه یا مدرک گرایی یا … باشد)، متقاضیان یا به طور دقیق تر والدینشان، قصد دارند هرچه سریع تر مسیر درست را برای ادامه تحصیل بیابند تا در کوتاه ترین زمان به مقصدشان برسند. این مقدمه از این جهت گفته شد که میزان اهمیت اطلاعات در این مقاله روشن شود.

به طور قطع بهترین زمان برای فکر به تغییری اساسی در مسیر تحصیلی، لحظه ایست که مدرک دیپلم شما در دستتان باشد و به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاهی معتبر برای ارتقای سطح علمی خود باشید که نتیجتا منجر میشود به داشتن مدرکی معتبر برای بازار کار.

در ابتدا اجازه دهید کمی درباره اصل مدرک دیپلم صحبت کنیم:

مدرکی که پس از 12 سال تحصیل و در انتهای دوران متوسطه اخذ میشود مدرک دیپلم به حساب می آید. نکته در این بحث 12 سال تمام است، به این معنی که مدرک دیپلمی که در سال سوم متوسطه اخذ میشود، در نظر اکثر کشورها و دانشگاه ها کامل نبوده و حتما به مدرک پیش دانشگاهی احتیاج است. واضح است که پایان سال سوم متوسطه، دوره تحصیلی شما 11 سال تمام بوده است در صورتی که به 12 سال تمام برای ادامه تحصیل نیاز است.

از دیگر مواردی که مدرک دیپلم را برای پذیرش در برخی دانشگاه های بین المللی سطح اول، معتبر میکند، سن دیپلم است. واضح تر اینکه متقاضی سریعا پس از پایان 12 سال ابتدایی و متوسطه، باید برای پذیرش و تکمیل مدارک اقدام کند. سنی که این کشورها در نظر گرفته اند کمتر 21 سال است. از جمله این کشور ها میتوان به انگلستان، امریکا، کانادا و استرالیا اشاره کرد.

از این رو اصرار داریم که اگر قصد ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در خارج از کشور را دارید پیش از پایان دوره متوسطه اقدام به کسب اطلاعات در زمینه تحصیل در خارج از کشور کنید تا از گزینه های مهم در لیست دانشگاه های معتبر محروم نمانید. گفتنی است که مدرک دیپلم شما باید در کشور مقصد مورد تایید و شناخته شده باشد پس از این رو حتما پیش از هر اقدامی با مشاوران معتبر در این زمینه مشورت داشته باشید.

برای روشن تر شدن مسئله در اینجا به یکی از کشورهای معتبر و شرایطش برای پذیرش دانشجو با مدرک دیپلم اشاره میکنیم:

یکی از کشورهای پرمتقاضی برای تحصیلات عالیه، کشور انگلستان است. این کشور این شانس را برای متقاضیان با مدرک دیپلم قائل شده که پس از اخذ مدرک دیپلم (11 سال تمام)، آماده تحصیل در دوره کارشناسی شوند. اما پیش از پذیرش باید برای طی دوره پیش دانشگاهی وارد دوره ای با نام foundation شوند. متقاضی برای ثبت نام در این دوره باید زیر 21 سال باشد.

به همین ترتیب می توان بیان کرد که برای ادامه تحصیل در اکثر کشورها باید مدرک پیش دانشگاهی نیز دریافت کرده باشید تا بتوانید وارد دوره کارشناسی شوید، هر چند که برخی کشورها در رشته های علوم پزشکی، متقاضیان با مدرک دیپلم را نیز پذیرش می کنند و این دانشجویان باید در دوره پیش پزشکی (pre-medical) که توسط دانشگاه برگزار می شود شرکت نمایند که این دوره به عنوان پیش دانشگاهی محسوب خواهند شد.

دیدگاه (132)

  • شهاب پاسخ

    سلام. بنده مدرک دیپلم دارم در حال گرفتن مدرک زبان هستم میخواستم بدونم با اینکه ۲۷ سالمه (با تاخیر دیپلم تا الان) امکان پذیرش وجود داره برام دانشگاه ایتالیا یا ترکیه

    13 اردیبهشت 1399 در 15:15
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      آقای حامدی سلام
      بله، میتونید برای هم ایتالیا و هم ترکیه اقدام کنید .

      14 اردیبهشت 1399 در 16:42
  • علی پاسخ

    سلام من علی هستم کلاس 11 و میخوام پس از دیپلم برای پزشکی در آلمان یا انگلیس بورسیه بگیرم چجوری میتونم این کار را انجام بدم؟؟؟
    چه مدارکی برای این کار نیاز هست؟؟
    میشه با دیپلم پذیرش بورسیه گرفت یا باید مدرک بالا تری داشته باشیم؟؟

    13 اردیبهشت 1399 در 10:31
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      علی آقا سلام
      رشته ی پزشکی، رشته ی سخت و رقابتی هستش در خارج از کشور
      باید مدرک زبان، معدل بالا و در بعضی دانشگاه ها آزمون ورودی (شبیه کنکور ایران) رو پشت سر بذارید تا بتونید وارد دانشگاه بشید.
      پیشنهاد میکنم به صفحه ی تحصیل پزشکی مراجعه و در رابطه با کشورهای مختلف مطالعه کنید.

      14 اردیبهشت 1399 در 16:46
  • علی پاسخ

    سلام من امسال دیپلممو میگیرم. زبان هم خوب بلدم ولی مدرک ندارم . و تو هر یک از کشور های اروپایی هم که باشه میخوام پزشکی بخونم. چطور میتونم بورسیه کامل یا با درصد های بالا بگیرم؟

    9 اردیبهشت 1399 در 15:21
  • هلن پاسخ

    سلام.من هلن هستم 19 ساله.از مدرسه استعداد های درخشان مدرک دیپلمم را گرفتم .برای گرفتن بورس تحصیلی در کشور ایتالیا و یا .. چطور باید اقدام کنم؟

    7 اردیبهشت 1399 در 13:48
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      خانم هلن سلام
      ابتدا برای آموزش زبان ایتالیایی ثبت نام کنید.
      باید مدرک B1 ایتالیایی رو بگیرید پیش از اقدام حتما
      و بعد از پذیرش برای بورس اقدام کنید که شامل شهریه و خوابگاه هم میشه.
      بورسیه برای همه ی رشته هاست

      8 اردیبهشت 1399 در 15:05
  • ایرین پاسخ

    سلام من پایه 11 هستم و نمراتم هم تا الان خوب بوده و حتما نمره دیپلمم رو به 19/5 می رسونم.میخوام بعد از گرفتن دیپلم برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام کنم و از الان میخوام رزومه جمع کنم میشه راهنماییم کنید چجوری میتونم یک رزومه قوی جمع کنم

    26 فروردین 1399 در 17:04
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      آقای ایرین سلام
      بعد از معدل خوب مدرک زبان ملاکه برای بچه های که میخوان اقدام کنند.
      اگر مدرک زبان کشوری که میخواهید رو بگیرید در سطح B2 در پذیرشتون موثر هست

      27 فروردین 1399 در 15:44
  • علی پاسخ

    با سلام من علی هستم من ۱۱ کامپیوتر هستم ومی خوام بعد گرفت دیپلم بورسیه انگلستان بشم الیاس ۶.۵ هم دارم چیکار کنم

    26 فروردین 1399 در 10:24
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      آقای علی سلام
      برای گرفتن بورس به سایت دانشگاهی که میخواهید اقدام کنید مراجعه و از شرایطش با خبر بشید

      27 فروردین 1399 در 15:45
  • یونس پاسخ

    سلام من پایه ۱۱ تجربی هستم و قصد دارم پس از دادن کنکور و البته گرفتن دیپلم به دانشگاه هاروارد امریکا بروم‌و تحصیلاتم را در رشته مورد نظرم یعنی پزشکی درانجا ادامه دهم و اینکه به زبان انگلیسی ام‌ خیلی خوب مسلطم و به دنبال گرفتن مدارک ایلتس هستم اما سوالی که داشتم این بود ایا امکان داره با مدرک دیپلم و مدرک زبان بتونی بری هاروارد یا خیر باید چیزای دیگه ای هم داشته باشی ؟؟؟

    23 فروردین 1399 در 23:02
  • ایمان پاسخ

    با سلام من ایمان هستم پایه ۱۱ رشته برق من معدل سال پیشم رو ۱۸ وی امسال رو تا ۱۹/۵ میرسونم میخواستم بدونم که چه مدارکی برا دریافت بورسیه یکی از دانشگاه های امریکا لازم دارم ، من از آموزش کده های فنی و حرفه ای دوتا مدرک تخصصی دارم و مدرک ایسل رو هم تا سال دیگه هم میگیرم میخواستم بدونم که اینا تاثیر مثبتی هم داره.
    .

    14 فروردین 1399 در 00:32
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      آقای ایمان سلام
      مدرک تسلط به زبان انگلیسی مثل ایلتس یا تافل + اگر رشته های فنی مهندسی میخواهید شرکت کنید آزمون GRE

      16 فروردین 1399 در 10:37
      • ایمان پاسخ

        خوب ایا امکان بورسیه شدن بعد از دیپلم هست؟

        30 فروردین 1399 در 10:55
        • بهزاد عیان پور پاسخ

          آقای ایمان سلام
          بلع تمکان بورس در تمام مقاطع وجود داره.
          البته هر کدام شرایط مخصو ص خودشون رو دارند

          31 فروردین 1399 در 10:41
  • ایمان پاسخ

    با سلام من ایمان هستم پایه ۱۱ رشته برق من معدل سال پیشم رو ۱۸ وی امسال رو تا ۱۹/۵ میرسونم میخواستم بدونم که چه مدارکی برا دریافت بورسیه یکی از دانشگاه های امریکا لازم دارم ، من از آموزش کده های فنی و حرفه ای دوتا مدرک تخصصی دارم و مدرک ایسل رو هم تا سال دیگه هم میگیرم میخواستم بدونم که اینا تاثیر مثبتی هم داره

    14 فروردین 1399 در 00:31
  • مائده پاسخ

    سلام من سال آخر هستم و تا الان با معدل الف قبول شدم رشته مم ادبیات و علو انسانی هستم میخام به محض اینکه مدرک دیپلم رو گرفتم بورسیه شم برای دانشگاه آکسفورد انگلستان و نمیدونم باید از کجا شروع کنم، لطفا راهنمایی کنید ممنون

    18 بهمن 1398 در 18:31
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      خانم مائده سلام
      به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید، شرایط و ضوابط بورس رو هر سال اونجا درج میکنند

      20 بهمن 1398 در 13:02

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان