بورسیه تحصیلات تکمیلی چین برای ایرانیان

بورسیه تحصیلات تکمیلی چین

بورسیه تحصیلات تکمیلی چین برای ایرانیان

بورسیه تحصیلات تکمیلی چین
اداره کل بورس و اعزام دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: با عنایت به برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت چین و پیرو مذاکرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همتایان خود در دولت چین، با اعطای تعدادی بورسیه متقابل در رشته های تحصیلی مختلف و در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ موافقت شد.

بورسیه تحصیلات تکمیلی چین برای ایرانیان

بر همین اساس و بنا به سیاستهای اعطایی بورسیه دولت جمهوری اسلامی ایران، علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی campuschina.org نسبت به ثبت نام اولیه در رشته ‌ها و دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (grad.saorg.ir) و رشته‌ ها و دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (edd.behdasht.gov.ir) اقدام کنند.

» مطلب مرتبط: تحصیل در چین – همه آنچه باید بدانید

پس‌ از ثبت‌نام در سامانه های مذکور، ضروری‌ است متقاضیان از طریق سامانه اطلاع ‌رسانی اداره‌ کل‌ بورس و اعزام دانشجویان به آدرس Scholarship.Saorg.ir نسبت به ثبت‌ نام در سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) Portal.saorg.ir اقدام کنند. متقاضیان رشته ‌های علوم پزشکی هم نسبت به تکمیل فرم شماره‌ یک و ارسال به آدرس پسـت ‌الکترونیـکی eda@behdasht.gov.ir، تا پایان وقت اداری ۲۰ دیماه ۱۳۹۹ برابر با ۹ ژانویه 2021 اقدام کنند.

بدیهی است پس از پایان مهلت مقرر به هیچ گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد. این ثبت نام به منزله ثبت نام اولیه است و ارزیابی و تایید نهایی پذیرش متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتخاب متقاضیان برتر براساس سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی های علمی و همچنین ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می گیرد.

طبق سیاست های کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز تغییرات ماده ۳۵ معافیت تحصیلی  درخصوص متقاضیان دیپلمه، ادامه تحصیل آنها در دانشگاه ها صرفا محدود به دانشگاه های داخل کشور است و بورسیه دولت های خارجی شامل دوره های کارشناسی و عمومی رشته های پزشکی نمی شود.

در سال جدید تحصیلی، امکان درخواست مرخصی برای ثبت نام حتی برای (یک یا دو ترم) وجود نخواهد داشت. کمیته بررسی اولیه متشکل از نهادهای ذیربط، متقاضیان واجد شرایط اولیه را جهت تصمیم گیری نهایی به شورای مرکزی بورسیه معرفی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان