بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا

بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا

بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا

بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا، یکی از برترین دانشگاه های کشور کانادا که در میان برترین دانشگاه های دنیا هم جای دارد، به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه اعطا می کند. در این مطلب به بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه بریتیش کلمبیا

University of British Columbia یا به شکلی کوتاه؛ UBC یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر ونکوور و استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. این دانشگاه در سال 1908 تأسیس شده و سومین دانشگاه قدیمی استان بریتیش کلمبیا محسوب می شود.

دانشگاه بریتیش کلمبیا نه تنها در کانادا، که در دنیا هم از شهرت و اعتبار فراوانی برخوردار است. این دانشگاه در تازه ترین ارزیابی های QS که نتیجه آن در قالب رنکینگ سال 2020 این مؤسسه منتشر شده، عنوان سومین دانشگاه برتر کانادا را به دست آورده است. بریتیش کلمبیا در رده بندی جهانی QS هم در رتبه 51 جای دارد.  این دانشگاه از سوی QS  و برای تحصیل در رشته Library & Information Management بهترین دانشگاه جهان ارزیابی و معرفی شده است.

بریتیش کلمبیا دانشگاه بزرگی است که در حال حاضر از بیش از 55 هزار دانشجو در مقاطع مختلف میزبانی می کند. نکته جالب توجه دیگر در مورد دانشجویان بریتیش کلمبیا، تعداد بالای دانشجویان بین المللی محصل در این دانشگاه است؛ 14553 دانشجو، یعنی بیش از یک چهارم کل دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا ملیتی غیرکانادایی دارند. از حدود 6 هزار عضو کادر علمی این دانشگاه هم، بیش از یک سوم، غیرکانادایی و اصطلاحا بین المللی هستند.

» مطلب مرتبط: تحصیل در کانادا (هر آنچه باید بدانید)

بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا

GRADUATE DEAN’S ENTRANCE SCHOLARSHIP عنوان بورسیه ایست که دانشگاه بریتیش کلمبیا به دانشجویان دوره های تمام وقت کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می کند و می تواند بخشی از هزینه تحصیل و زندگی آنها را پوشش دهد. این بورسیه، علاوه بر دانشجویان کانادایی، به دانشجویان بین المللی محصل در این دانشگاه هم تعلق می گیرد.

امتیازات بورسیه

دانشجویان دریافت کننده بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، سالانه از کمک هزینه ای 5 هزار دلاری بهره مند می شوند که این مبلغ می تواند در مواردی بیشتر هم باشد.

مهلت ثبت نام بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا

با توجه به نحوه ثبت نام این بورسیه، ددلاین و مهلت اپلای برای آن، در واقع همان ددلاین ثبت نام در دانشگاه بریتیش کلمبیا است. زمان اخذ پذیرش از دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقاطع زمانی مختلف را در وبسایت این دانشگاه می توانید ببینید.

شرایط لازم

  • داشتن مهارت زبان انگلیسی
  • داشتن نمرات عالی تحصیلی
  • داشتن شرایط عمومی ورود به دانشگاه بریتیش کلمبیا

مدارک مورد نیاز

  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • رزومه (CV)
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه

چگونگی درخواست بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا

تمامی متقاضیانی که تا پایان مهلت پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا، درخواست پذیرش کامل را ارائه داده اند، بطور خودکار برای بورس تحصیلی در نظر گرفته می شوند و هیچ سازوکار جداگانه ای برای ثبت تقاضای بورسیه وجود ندارد.

» مطلب مرتبط: اطلاعات بیشتر

1 دیدگاه

  • نيلوفر ميرزايي پاسخ

    سلام،من برای بورسیه فوق دکترا در رشته جامعه شناسی میخواهم اقدام کنم…لطفاً راهنمایی کنید.متشکرم.

    17 بهمن 1398 در 07:15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان